Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Balansdag

Dieet Pro

Wat is een balansdag nu precies? Het is een dag waarop je minder eet omdat je de vorige dag te veel hebt gegeten. Heb je een feestje gehad en te veel snacks gegeten? Eet de volgende dag dan minder en probeer wat te bewegen. Op deze manier breng je het aantal calorieën dat je op de twee dagen binnen hebt gekregen een beetje in balans. Hierdoor kun je makkelijker je gewicht behouden en niet aankomen in gewicht. Een voorbeeld van een balansdag:

Als het einde van de week is genaderd wil je een keer wat anders dan de twee boterhammen in je lunchpauze. Jij en je collega’s gaan naar de loempiazaak op de markt en je koopt vier grote loempia’s. Je drinkt nog een biertje op je werk en daarna ga je langs de cafetaria voor het avondeten. Je koopt een patatje mayo. Op een dag als dit weet je dat je meer calorieën binnen hebt gekregen dan normaal.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

De balansdag

De zaterdag is vervolgens de balansdag. Op de balansdag is het niet nodig om jezelf uit te hongeren. Kies voor de gezondere opties en zorg dat je beweging krijgt. In plaats van de twee boterhammen in de middag kies je voor een salade. Als snack is de middag kies je een stuk fruit in plaats van de twee extra boterhammen. Hiernaast ga je nog een lange wandeling maken met de hond. Zo zie je dat door de ene dag meer te eten dit gecompenseerd kan worden door de volgende dag minder te eten.

Minder calorieën en meer bewegen

Door minder calorieën te eten compenseer je de vorige dag. Je mag blijven eten maar je moet dan wel voor het gezonde eten kiezen met minder calorieën. Hierdoor creëer je een tekort met calorieën voor het lichaam. Het lichaam kan de extra calorieën van de vorige dag gebruiken voor energie. Als je gaat bewegen kun je extra calorieën verbranden zodat het evenwicht sneller in balans. Elke vorm van lichaamsbeweging is goed. Kies bijvoorbeeld voor een uurtje dansen of een stukje fietsen.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef