Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Fruitdieet

 

 
Fruitdieet
 

Diëten: ,
 
Moeilijkheid
 
 
 
 
 
3/5


Beoordeling
5 beoordelingen

 

Voordelen


Je kunt snel veel kilo's kwijtraken met het dieet.

Nadelen


Het dieet is niet gezond en mag niet lang gevolgd worden.



 
Volledige artikel
 
 

Er zijn verschillende fruit diëten bekend die als ze strikt worden gevolgd personen kunnen helpen om af te vallen in een korte tijd. Het fruit is overal en makkelijk verkrijgbaar voor iedereen. Het voordeel van fruit is de hoge mate van gezonde voedingsstoffen. Ze bevatten veel vitamines en mineralen en boosten zo de gezondheid. Over het algemeen wordt iedereen twee stuks fruit per dag aangeraden. Sommige experts gaan nog verder en vinden vijf stuks fruit per dag raadzaam.

Voordelen van fruit

Het fruit heeft weinig zout, veel vezels en is rijk aan smaak. Deze factoren maken fruit ideaal om te gebruiken tijdens het afvallen. Door de vezels wordt de stoelgang daarnaast verbeterd, het metabolisme verbeterd en behoud het fruit het lichaam voor het vasthouden van overbodig vocht.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Effectiviteit van het fruitdieet

De effectiviteit van het fruitdieet hangt met name af van de personen die het gebruiken en hoe het gebruikt wordt. Tijdens het dieet moet men 2 tot 3 liter water per dag drinken. Het water drinken zorgt er mede voor dat het honger gevoel verminderd. Het is bijna altijd vereist om calorieën te verminderen tijdens het dieet. Daarnaast is het aan te raden om erbij te sporten. Een 10 tot 15 minuten per dag is genoeg in het begin.

Voorbeeld van het fruitdieet

Tijdens het fruitdieet mag je zoveel groene bladgroenten eten als je wilt. Fruit mag je ook zoveel eten als je wilt. Een voorbeeld van hoe het fruitdieet eruit ziet:

Dag 1: Je mag onbeperkt fruit eten met uitzondering van banaan, avocado en druiven. Op dag 1 mag je ook een proteïneshake drinken of etenswaren met veel eiwitten en weinig vetten en koolhydraten eten.
Dag 2-3: Om de twee uur fruit eten. Je mag bij het avondeten eiwitrijk voedsel toevoegen. Groene groenten mag je ook onbeperkt eten op deze dagen.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef

0 Reacties



Wees de eerste om te reageren!


Geef je reactie


(required)