Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Krachttraining

Dieet Pro

Krachttraining wordt geassocieerd met spierbundels zoals Arnold Schwarzenegger. Het is echter niet makkelijk om een lichaam zoals Arnold te krijgen. Dat is voor veel mensen ook niet het doel. Krachttraining kan op de sportschool gedaan worden maar ook thuis of buiten. Alle oefeningen met weerstand vallen onder krachttraining. Dit zijn bijvoorbeeld ook oefeningen zoals push-ups, buikspieroefeningen en andere oefeningen waarbij alleen het eigen lichaam wordt gebruikt.

Voor wie is het?

Krachttraining is niet alleen voor mannen. Ook vrouwen hebben er voordeel bij. Het wordt niet aangeraden om zware krachttraining te doen als men nog niet volwassen is. Het wordt veel gedaan door jong volwassenen maar ook ouderen hebben er profijt van. Het verlies van spiermassa en het risico op osteoporose wordt tegengegaan met krachttraining. Dit zorgt ervoor dat krachttraining voor iedereen voordelen heeft.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Voordelen

Krachttraining heeft veel voordelen. Het versterkt de botten en de spieren. De spiermassa neemt toe door de trainingen en het gaat spierverlies tegen. Doordat de spiermassa toeneemt wordt het metabolisme sneller. Dit betekent dat het lichaam sneller calorieën verbrand. Dit is uitermate geschikt voor afvallen waarbij altijd wordt geprobeerd het metabolisme zo snel mogelijk te laten werken. De spieren worden ook beter zichtbaar en de lichaamsbalans wordt beter. Door de krachttraining krijg je meer spiermassa en spiermassa verbruikt meer calorieën dan vet. Hierdoor kun je sneller afvallen. Door de krachttraining worden spieren sterker waardoor je lichaam meer aankan. Visueel ga je er ook mee vooruit. Een gespierd lichaam wordt door veel mensen als een ideaal gezien.

Schema’s

Er zijn verschillende schema’s en principes toe te passen op krachttraining. Over het algemeen wordt krachttraining het meest gedaan in sets en herhalingen. De oefeningen richten zich meestal op één spiergroep waarbij er een aantal spiergroepen ondersteunen. Een voorbeeld krachttraining sessie waarbij de rug en biceps worden getraind:

Rug:
Deadlift 4×10
Bent over rows 4×10
Chin-ups 4×10
Shrugs 4×10

Biceps:
Barbell curl 4×10
Hammer curl 4×10
Concentration curl 4×10

Voordelen van krachttraining

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef