Pilates

Pilates is een sport waarbij er wordt gericht op het versterken van het lichaam, verbeteren van de flexibiliteit en balans en het controleren van de ademhaling en bewegingen. Het lijkt wat op yoga maar toch zijn er grote verschillen. De bewegingen krijgen meer nadruk bij Pilates. Elke oefening wordt 5 tot 10 keer uitgevoerd. Pilates richt zich op de core van het lichaam zoals de buikspieren, billen, heupen en de onderrug. De oefeningen worden op de grond gedaan op een matje of met speciaal ontwikkelde hulpmiddelen.

Voor wie is het?

Pilates lessen worden op veel sportschool aangeboden. De lessen worden doorgaans vaak in de ochtend en avond gegeven. Iedereen kan eraan meedoen. Je hoeft niet sterk te zijn of een flexibel lichaam te hebben. De instructeur helpt je om de oefeningen goed uit te voeren zodat de juiste spieren gebruikt worden.

Slanke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al gezonder te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Afslank Receptenbijbel kunnen je hierbij helpen.

Afslankreceptenbijbel

Voordelen

De pilates oefeningen richten zich met name op de core spieren van het lichaam. Dit zijn de bil, heup, been, rug en buikspieren. Door de pilates oefeningen uit te voeren worden deze spieren sterker. De balans en de houding verbeteren ook. De oefeningen zorgen er ook voor dat de flexibiliteit verbeterd.

Lekkere dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is de Afslank Receptenbijbel het nummer 1 hulpmiddel voor afvallen in Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en talloze recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.

Bekijk de Afslank Receptenbijbel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *