Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Alcohol

Dieet Pro

Alcohol is te verdelen in drie groepen. Dat zijn zwak alcoholische dranken, mixdranken en sterke dranken. Deze groepen zijn grotendeels afgeleid van het percentage alcohol in de drank. Hoeveel alcohol er in de drank zit is te lezen op het etiket. Zwak alcoholische dranken zijn dranken met minder dan 15% alcohol. Voorbeelden van zwak alcoholische dranken zijn bier en wijn. Sterk dranken bevatten meer dan 15% alcohol. Voorbeeld van sterke dranken zijn whiskey, rum en wodka. Mixdranken zijn frisdranken of sapjes die samengevoegd worden met sterke drank. Voorbeelden hiervan zijn whiskey cola en gin tonic.

Voordelen voor de gezondheid

Alcohol heeft voordelen voor de gezondheid. Het is echter niet verstandig om alcohol te drinken voor de voordelen. Gezond leven is mogelijk zonder alcohol. Alcohol heeft daarnaast risico’s waardoor de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Als je niet te vaak en te veel drinkt kan het risico op hart- en vaatziekten worden verminderd. Dit is maximaal 2 glazen alcohol per dag voor mannen. Voor vrouwen is dit 1 glas alcohol per dag. Als er meer dan dit wordt gedronken kunnen er gezondheidsproblemen ontstaan. Het risico op ziekten neemt toe als er teveel wordt gedronken.

Calorieën en alcoholische dranken

Alcoholische dranken leveren over het algemeen veel calorieën. Hoeveel calorieën dit is verschilt per drank. Het is grotendeels afhankelijk van de hoeveelheid alcohol en suikers in de drank. In alcoholische dranken zitten koolhydraten, alcohol en vocht. De koolhydraten zijn meestal suikers. Alcoholische dranken worden door de eigenschappen afgeraden als personen willen afvallen. Alcohol heeft 7 calorieën per gram.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef