Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Vezels

Dieet Pro

Vezels zijn onmisbaar voor een goede spijsvertering. De vezels zorgen voor het verzadigde gevoel dat je krijgt na een maaltijd. Ze zijn niet te verteren en leveren verder geen voedingsstoffen voor het lichaam. Vezels bevatten zo ook geen calorieën. Bepaalde vezels hebben een positieve uitwerking op het cholesterol. Hierdoor wordt het risico op hart- en vaatziekten verlaagd.

Waar zitten vezels in?

Vezels komen voornamelijk uit de celwand van planten. Ze kunnen worden toegevoegd aan een product maar ze kunnen er ook van nature in zitten. Er zijn verschillende soorten vezels. Het wordt aangeraden om per dag circa 30 gram vezels te eten voor een goede spijsvertering. Deze zijn voornamelijk te vinden in groenten, volkorenproducten, fruit en aardappelen. Als de graankorrels gemalen worden of de rijst gepeld wordt het grootste gedeelte van de vezels verwijderd. Hierdoor hebben producten zoals volkoren en zilvervliesrijst meer vezels dan de witte producten zoals witbrood en witte rijst.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef