Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Wandelen

Dieet Pro

Lichaamsoefeningen zijn goed om af te vallen. Je spieren worden beter zichtbaar en je verbrandt er calorieën mee. De beste oefeningen om af te vallen zijn de cardio oefeningen. Wandelen is één van deze cardio oefeningen. Het voordeel van wandelen is dat iedereen het kan. Je hoeft er ook niet voor naar de sportschool. Het is altijd en overal te doen. Wandelen is een natuurlijke beweging van het lichaam om zich voor te bewegen. Het is gratis en het kan door iedereen gedaan worden. Door te wandelen kun je de buurt en omgeving goed leren kennen maar het is ook mogelijk om het in een bosrijke omgeving te doen of tussen de weilanden. Het kan overal en altijd. Je hebt alleen een paar goede schoenen nodig en je bent klaar om te wandelen.

Voor wie is het?

Wandelen kan door iedereen gedaan worden. Iedereen weet hoe het moet en het is zelfs nodig voor de dagelijkse activiteiten. Het kan op elke leeftijd gedaan worden. Wandelen kun je in je eentje doen maar ook met iemand samen of in een groep. Het is overal te doen zodat je het altijd kunt doen wanneer je er tijd voor hebt.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Voordelen

Geregeld wandelen heeft een voordeel voor de gezondheid. Om goed gebruik te maken van de voordelen moet het meerdere keren per week gedaan worden voor een half uur. Het lichaam wordt er sterker door en de conditie en het uithoudingsvermogen verbeteren ook.

Wanneer wandelen?

Wandelen heeft veel voordelen. Je kunt bijvoorbeeld een stukje wandelen na een maaltijd of tijdens de pauze. Dat is wat veel mensen doen in de pauze. Dit zijn de groepen mensen die rond twaalf uur in de middag langs de weg lopen. Deze personen hebben het door dat wandelen goed is voor het lichaam. Door te wandelen na het eten verbrand je direct calorieën die je net gegeten hebt. Het is beter om even te wachten tot het eten gezakt is. Wandelen voorkomt ook dat je lui wordt en je spieren prikkelingen blijven krijgen.

Lengte van een sessie

Als begint met wandelen dan is het verstandig om het de eerste keren niet langer dan een half uur te doen. Zo geef je je lichaam tijd om eraan te wennen. Doordat je lichaam niet gewend is om zulke afstanden te lopen kun je ook sneller blessures krijgen. Voorzichtigheid is daarom slim. Je wilt immers niet na enkele wandelingen maanden aan de kant zitten met een blessure. Zodra je gewend raakt aan het wandelen kun je de lengte van een sessie en de afstand geleidelijk uitbreiden. Probeer het wandelen uit te breiden naar minimaal 45 minuten tot een uur.

Niet iedereen heeft de tijd om elke dag een uur te wandelen. Dat is volkomen normaal. Doordat je weinig tijd hebt kun je het anders aanpakken. Je kunt bijvoorbeeld ook 30 minuten gaan wandelen maar dan op een hoger tempo. De dag erna kun je dan weer een uur langzamer wandelen. Zo kun je de dagen afwisselen met lange en korte sessies. Het is ook mogelijk om te lopen met een helling. Dit kan echter bijna alleen maar op een loopband. Door de helling gaat de intensiteit omhoog waardoor een langzame snelheid zwaarder wordt. Je verbrandt dan veel meer calorieën.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef