Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

24/12 uur Intermittent Fasting

 

 
24/12 uur Intermittent Fasting
 

Diëten:
 
Moeilijkheid
 
 
 
 
 
3/5


Beoordeling
6 beoordelingen

 

Voordelen


Je kunt meer eten in de tijd dat je wel eet.

Nadelen


Een sterk hongergevoel als je er net mee begint.



 
Volledige artikel
 
 

De afgelopen jaren zijn er meerdere onderzoeken geweest met Intermittent Fasting als onderwerp. Werkt het nu echt of is het een fabeltje? Bij Intermittent Fasting wordt de dag verdeeld in delen. Het ene deel is het deel van dag waarbij je mag eten en de andere niet. Doordat je een bepaalde periode niet eet kun je meer eten in de periode dat je wel mag eten. Het is makkelijk voor degenen die met honger kunnen leven. Anderen worden gek van de honger en komen erachter dat het dieet niet voor hen is bedoeld.

Kies voor een 24 uur of 12 uur vast periode

Er zijn verschillende periodes te kiezen om te vasten. Sommige mensen kiezen voor 24 uur vasten per week, anderen kiezen voor een 12 uur periode van vasten. 24 uur vasten is niet voor iedereen weggelegd. Er is dan de kans dat het metabolisme trager gaat werken wat niet handig is tijdens het afvallen. Hierdoor kiezen de meeste personen voor een 12 uur periode van vasten. Er wordt dan voor de helft van een dag gevast. De eerste periode is het moeilijkste. De honger is dan het sterkst. Naarmate je vordert wordt dit makkelijker omdat het lichaam eraan gaat wennen.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Voordelen van intermittent fasting

Bij intermittent fasting zijn er meerdere voordelen voor de gezondheid. Eén van de voordelen is dat de bloedsuikerspiegel beter gebalanceerd raakt. Hierdoor krijg je minder trek en zin om te snacken. Het is ook goed voor stress, bloeddruk en het voorkomen van hartziektes. Naast deze voordelen heb je het voordeel dat je een korte periode moet doorbijten maar dan ook mag eten wat je wil. Het maakt niet uit of je een perfecte verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten hebt. Doordat je een gedeelte van de dag niet eet krijg je altijd minder calorieën binnen dan op een dag waarbij je de hele dag eet.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef

0 Reacties



Wees de eerste om te reageren!


Geef je reactie


(required)