Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Dr Phil dieet

 

 
Dr Phil dieet
 

Diëten:
 
Moeilijkheid
 
 
 
 
 
3.5/5


Beoordeling
2 beoordelingen

 

Voordelen


Het dieet verandert het eetpatroon

Nadelen


Het is moeilijk om de gewoontes te veranderen.



 
Volledige artikel
 
 

Het dieet van Dr. Phil is ontwikkeld door de van tv bekende dr. Phil McGraw. In het dieet wordt met name de nadruk gelegd op de mentale kant van diëten. Hij is ervan overtuigd dat diëten een soort van mindset is. Je moet jezelf eerst overtuigen om af te vallen voordat het je lukt om af te vallen. Het dr. Phil Dieet bestaat uit zeven stappen.

Stap 1.

De eerste stap gaat over het juiste denken. In deze stap maak je voor jezelf duidelijk wat je wilt bereiken, hoeveel kilo’s je wilt afvallen en hoe je dat gaat doen. Omdat veel personen moeite hebben met diëten kan het voor veel personen nodig zijn om te accepteren dat afvallen tijd kost en veel hard werk.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Stap 2.

De tweede stap bestaat uit het vinden van de oorzaak van het overgewicht. Het overgewicht komt waarschijnlijk door de eetgewoontes. Hoe kan het dat je zoveel eet? In de tweede stap moeten personen uitvinden waarom ze zoveel eten en de onderliggende redenen onderzoeken.

Stap 3.

De derde stap is jezelf omringen met mensen die een goede invloed op je hebben. Het hebben van een omgeving die je steunt maakt het diëten een stuk makkelijker. De stap is erop gericht om negatieve invloeden van personen buitenaf te verminderen.

Stap 4.

De vierde stap in het dieet is het controleren van de neiging tot eten. Mensen met overgewicht eten de hele dag door, zelfs wanneer ze niet eens honger hebben. De neiging tot eten is de hele dag aanwezig. De vierde stap gaat over het controleren van deze neiging.

Stap 5.

De vijfde stap is dat je moeite stopt in het maken van je eten. Over het algemeen geldt dat wanneer je zelf je eten maakt en er moeite voor doet dat het eten uiteindelijk gezonder is. Eten dat snel gemaakt is heeft meestal veel calorieën en zijn doorgaans minder gezond.

Stap 6.

De zesde stap is beweging. Sporten of bewegen is belangrijk in elk dieet. De stap is erop gericht om lichamelijke beweging een deel van het leven te maken.

Stap 7.

De zevende stap is het bouwen van een cirkel met mensen om je heen dat je helpt. Deze mensen helpen je en blijven je motiveren. Dit is de laatste stap van het dr. Phil dieet.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef

0 Reacties



Wees de eerste om te reageren!


Geef je reactie


(required)