Buikvet verbranden met een koolhydraatarm dieet: in Dieet Tips
 
 

Buikvet verbranden met een koolhydraatarm dieet


Buikvet, iedereen kent het en iedereen heeft het. Sommige hebben meer buikvet dan de anderen. Veel mensen zijn best wel onzeker over hun buik, omdat ze het lelijk vinden hoe de vet op één of andere manier ‘uitsteekt’ of hangt. Iedereen heeft vast wel iets waar hij of zij onzeker over is, maar dat is niet nodig want uiteindelijk is iedereen anders en perfect op zijn of haar eigen manier. Als je van kilo’s kwijt wilt bij je buik dan is dat natuurlijk mogelijk en is het goed te doen met een koolhydraatarm dieet.

Veel mensen denken dat je gewoon alles kan blijven eten en drinken wat je wilt en dat je elke dag even moet sporten, maar dat is zeker niet het geval, want je moet ook je eet patroon en je drink patroon aanpassen anders heeft het weinig nut. Voeding is namelijk het belangrijkste als je wilt afvallen en buikvet wilt verbranden. Daarnaast kun je ook gaan sporten om sneller af te vallen, maar dit is dus niet het belangrijkste. Al is sporten natuurlijk wel gezond voor je.

Slanke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al gezonder te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Afslank Receptenbijbel kunnen je hierbij helpen.

Afslank Receptenbijbel

Tips om af te vallen

Drink meer water en drank zonder suiker

Begin vooral in het begin met het drinken van water en groene thee zonder suiker of zwarte thee zonder suiker. Water reinigt je lichaam, dus het kan ook zijn dat je vaker naar het toilet moet omdat je lichaam van binnen zich zelf eigenlijk schoon maakt. Groene thee en zwarte thee helpen eigenlijk bij het afvallen en het verliezen van vet (natuurlijk niet heel veel, maar het draagt zeker bij). Het is belangrijk om vooral 2 liter tot 2,5 liter per dag te drinken, dit is namelijk de hoeveelheid vocht dat je lichaam iedere dag weer nodig heeft.

Vergeet ook zeker niet een flesje water mee te nemen tijdens het sporten, want dat zal je zeker nodig hebben om niet uit te drogen bijvoorbeeld. Wanneer je drinkt als je dorst hebt ben je eigenlijk al te laat, dan geeft je lichaam aan dat er een vocht tekort is. Vervang daarom het eerste frisdrank, sappen en dranken uit een pak met suiker door water of thee. Wist je dat veel mensen niet door hebben hoeveel suiker en calorieën er in een glas cola zitten?

Verander je eetpatroon

Het is natuurlijk dus ook belangrijk om je eet patroon voor een deel aan te passen. Probeer minder snelle koolhydraten te eten en meer complexe koolhydraten. Slechte koolhydraten zitten in producten die veel extra toegevoegde suikers bevatten, bijvoorbeeld: snoep of koekjes, deze producten bevatten veel toegevoegde suikers en dat is dus eigenlijk het extra vet wat blijft ‘hangen’ in je lichaam omdat je deze energie niet kunt gebruiken.

Je wilt natuurlijk geen vet hebben dat blijft hangen bij je buik of lichaam, dus zul je dit ook moeten minderen tijdens het eten. Goede koolhydraten zijn producten die suikers bevatten maar dan op een natuurlijke manier, neem een voorbeeld aan groente en fruit, die bevatten suikers op een natuurlijke manier dus dit zou je prima kunnen eten zonder veel aan te komen.

  • Eet minimaal 250 gram groente per dag
  • Eet 2 stuks fruit per dag, niet meer want fruit bevat ook veel suiker
  • Eet ongezouten en ongebrande noten als tussendoortje in plaats van koekjes en snoep
  • Kies volkoren producten in plaats witte producten
  • Eet wekelijks 2 dagen vis (bevat omega 3 vetzuren wat goed is voor je lichaam)
  • Eieren zijn erg gezond en leveren vetten, eiwitten en andere voedingsstoffen.
  • Gebruik meer kruiden en specerijen dan in plaats zout
  • Pitten en zaden voor een extra smaakje en bite in je salade, ze zijn erg gezond!

Ga meer bewegen en sporten

Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je meer energie verbruikt dan dat je binnenkrijgt via eten en drinken. Sporten kan je dus zeker helpen bij het afvallen. Sport en een koolhydraatarm dieet kun je goed combineren, dit wordt veel gedaan. Je hoeft niet meteen 5 dagen per week in de sportschool te staan. Begin anders thuis eens met wat oefeningen of ga op de fiets naar je werk. Ook kleine aanpassingen zijn belangrijk. Zo kun je vaker de trap nemen in plaats van de lift, maar ook na het eten een rondje wandelen is erg gezond.

Krachttraining is ook een goede manier om je te helpen met afvallen. als je meer spieren hebt, verbruik  je ook meer energie, waardoor je weer meer kunt eten. Het is heel belangrijk om een warming up te doen voordat je begint met sporten en een cooling down te doen na dat je klaar bent met sporten. Door een warmping up en een cooling down te doen voorkom je spierpijn en verklein je de kans op blessures.

Je zou misschien wel denken dat het jou niet zou overkomen, maar als je echt goed aan de slag gaat, dan kan je zeker last krijgen van spierpijn en ook een blessure heb je zo, dus neem het zeker serieus. Begin je warming up door goed te stretchen en je lichaam op te warmen en klaar te maken voor jou sport oefeningen.

Lekkere dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is de Afslank Receptenbijbel het nummer 1 hulpmiddel voor afvallen in Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en talloze recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk de Afslank Receptenbijbel