Meer groen eten: tips om groenten toe te voegen: in Dieet Tips
 
 

Meer groen eten: tips om groenten toe te voegen


Als je je gezondheid wilt verbeteren dan is het een goed begin om de groene groenten in je eetpatroon te vermeerderen. In het eetpatroon van veel mensen bevindt zich te weinig groene groenten. Het is niet voldoende als je één of twee keer week een salade eet. Groene groenten behoren iedere dag gegeten te worden. Waarom zijn groene groenten zo belangrijk? De groene groenten zorgen voor veel vitamines, mineralen en andere micronutriënten maar ook vezels en andere stoffen die het lichaam goed kan gebruiken. Ze zorgen voor een goed immuunsysteem en voorkomen kanker. De bloedcirculatie wordt erdoor verbeterd en ook de spijsvertering en de leverfunctie.

Groene groenten

Groente groenten zijn mogelijk de beste groenten die je kunt eten. Deze bevatten veel goede voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef
  • Reinigen het bloed
  • Herstellen en groei van weefsels
  • Gaat vergiftiging in het lichaam tegen
  • Helpt bij de aanmaak van rode bloedcellen
  • Bevechten de vrije radicalen
  • Leveren antioxidanten

Groene groenten als snack

Groene groenten kunnen gebruikt worden als een tussendoortje, snack of bij een maaltijd. Dit kan tijdens het afvallen maar ook als je op je huidige gewicht wilt blijven of wilt aankomen. Het wordt aanbevolen om minimaal 200 gram groente per dag te eten. Er zijn veel groene groenten die voordelig zijn voor de gezondheid zoals boerenkool, spinazie, broccoli, sla en groene kool. De keuze is aan jezelf welke je kiest om te nuttigen. Het is echter verstandig om altijd te variëren.

Hier volgen een paar simpele manieren meer groen aan het dieet toe te voegen:

  • Meer groenten op het bord in plaats van ander eten
  • Drink elke dag een groene smoothie
  • Voeg groene groente toe aan elke warme maaltijd
  • Zorg dat je altijd groene groenten thuis hebt
  • Maak verse groene sapjes
  • Eet een salade als tussendoortje met verschillende groenten
  • Gebruik groenten als snack zoals selderij en komkommer

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef