Welke voedingsmiddelen verhogen het metabolisme?: in Dieet Tips
 
 

Welke voedingsmiddelen verhogen het metabolisme?


Als er wordt gesproken over het metabolisme dan gebeurt dit vaak in combinatie met afvallen. Het metabolisme is dan heel belangrijk. De snelheid van het metabolisme bepaalt voor een groot deel het succes van het afvallen. Afvallen gaat niet om zo weinig mogelijk te eten. Het gaat erom dat je het eten onder controle houdt en weet wat je eet en hoeveel je eet. Veel van de diëten die populair zijn geworden in de laatste jaren hebben niet veel voordelen voor de gezondheid. Grote voedingsgroepen worden volledig vermeden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij koolhydraat- en vetarme diëten. Deze diëten werken voor een tijdje tot je ermee stopt.

Meer eten, niet minder

Als je het metabolisme wilt versnellen dan moet je meer eten, niet minder. Dat betekent niet dat je zomaar alles kunt eten. Het gaat om gezond eten zoals meer fruit en groenten en geen junk food. Je vervangt de slechte producten door goede vervangers. Alleen door producten te vervangen kun je het metabolisme al versnellen. Als je ’s avonds op de bank graag chips eet dan kun je dit vervangen voor een schaaltje met vers fruit. Dit doe je voor alle tussendoortjes. De maaltijden bevatten ook meer groenten. Door de ongezonde producten te vervangen voor de juiste voedingsmiddelen kun je al gewicht kwijtraken en tegelijkertijd een betere gezondheid krijgen.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Voedingsmiddelen die het metabolisme verhogen

Groenten

: broccoli, sla, asperges kool, wortelen, spinazie, tomaten, bloemkool, komkommer, paprika, venkel, pompoen, selderij, prei, witlof, tuinkers, radijs, aubergine, raap.

Fruit

: grapefruit, meloenen, sinaasappelen, perziken, pruimen, frambozen, aardbeien, mandarijnen, abrikozen, bramen, zwarte bessen.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef