Slank en sterker worden met krachttraining: in Sport
 
 

Slank en sterker worden met krachttraining


Krachttraining wordt nog steeds geassocieerd met bodybuilders met grote gespierde armen en een gespierde nek. Het wordt echter niet alleen gedaan door bodybuilders. Iedereen kan er profijt van hebben. Het wordt weliswaar veel door jong volwassenen gedaan maar het is ook voor ouderen een geschikte sport. De voordelen van krachttraining houden niet op bij meer spiermassa. De botten worden er sterker door, de gewrichten soepeler en een betere mentale gesteldheid. Het beschermt zelfs tegen hart- en vaatziekten en diabetes type 2. Krachttraining hoeft niet op de sportschool gedaan te worden. Het kan in de buitenlucht gedaan worden maar ook thuis.

Metabolisme

Een krachttraining routine zorgt voor een sneller metabolisme. Dit betekent dat je lichaam de calorieën sneller verbruikt. Spieren verbruiken niet alleen energie tijdens de training maar ook wanneer je niets doet. Hoe meer spiermassa je hebt hoe meer calorieën je lichaam verbruikt. Dit zorgt ervoor dat je meer kunt eten zonder aan te komen in gewicht. Door geregeld te sporten verbruik je calorieën en wordt de spiermassa onderhouden.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Oudere leeftijd

Als je ouder wordt dan neemt de spiermassa af. Dit gebeurt meestal tussen het 30ste en 40ste levensjaar. De hormonen in het lichaam veranderen waardoor de spiermassa minder wordt. Door de spieren te gebruiken met krachttraining kan dit voorkomen worden. Het is zelfs mogelijk om aan te komen in spiermassa op oudere leeftijd. Een ander voordeel voor ouderen is dat de botten sterker worden door krachttraining. Dit voorkomt osteoporose dat vaak voorkomt op oudere leeftijd.

Vrouwen

Vrouwen hoeven niet bang te zijn dat ze er mannelijk uit komen te zien. De spiermassa die mannen hebben is niet makkelijk te ontwikkelen voor een vrouw. Doordat een vrouw veel minder testosteron in het lichaam heeft is er een limiet tot hoe groot en hoe snel de spieren van een vrouw groeien. Het is echter wel mogelijk dat de spieren van vrouwen een mooiere vorm krijgen en dat het figuur strakker wordt.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef