Wat zijn de voordelen van cardiotraining?: in Gezondheid
 
 

Wat zijn de voordelen van cardiotraining?


Cardiotraining is de meeste gebruikte vorm van training bij personen die willen afvallen. De intensiteit is niet hoog zodat je het voor een langere tijd kunt volhouden. Dit is uitstekend voor als je wilt afvallen. Bij cardiotraining worden calorieën verbruikt voor energie. Hoeveel calorieën je verbruikt met de cardiotraining ligt aan meerdere factoren. De soort cardiotraining is van belang, de intensiteit en de duur. Hoe langer je de oefening doet, hoe meer calorieën je verbruikt. Bij cardiotraining wordt er op 55% tot 80% van je maximale hartslag getraind. De maximale hartslag verschilt per persoon. Een makkelijke manier om je maximale hartslag te berekenen is met deze berekening: 220 – je leeftijd = de maximale hartslag.

Soorten cardiotraining

Er zijn veel cardio oefeningen waar je uit kunt kiezen. De meest gebruikte oefeningen zijn hardlopen, snelwandelen en fietsen. Deze oefeningen worden het meeste gedaan door Nederlanders. In de sportschool zijn meerdere cardio oefeningen te doen. Het is ook mogelijk om te spinnen op de sportschool, te dansen of te roeien. Als je een oefening kiest dan is het van belang dat je het leuk vind. De cardio oefening is dan veel makkelijker vol te houden.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Voordelen voor het lichaam

Bij cardiotraining spreekt je lichaam eerst koolhydraten aan voor energie. Na een bepaalde periode gaat het lichaam ook vet verbranden. Naast het voordeel dat je vet verbrandt door de cardiotraining gaat je conditie er ook op vooruit. Je lichaam wordt er sterker door en de spiermassa kan toenemen. Een ander voordeel van cardiotraining is dat het hart sterker wordt van het rondpompen van het bloed door het lichaam. Tijdens de cardiotraining komen stoffen vrij waardoor je je beter gaat voelen. Met de cardiotraining wordt stress ook verminderd.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef