Liever slank dan lui? Afvallen met lichaamsbeweging: in Afvallen tips
 
 

Liever slank dan lui? Afvallen met lichaamsbeweging


Afvallen zonder lichaamsbeweging is niet makkelijk. Voor veel mensen is het zelfs onmogelijk. Zelfs met de afslankpillen en een dieet lukt het sommigen nog niet. Veel mensen hebben lichaamsbeweging nodig om calorieën te verbruiken. De lichaamsbeweging zorgt ervoor dat het lichaam om meer energie gaat vragen. Deze energie komt eerst uit de voeding en als dat op is haalt het lichaam energie uit de opgeslagen vetcellen.

Liever lui dan slank

De meeste mensen houden niet van sporten en andere vormen van lichaamsbeweging. Het lijkt er wel op dat veel mensen liever lui dan slank zijn. Voor deze mensen wordt sporten gezien als werk en werk is iets wat niet leuk is. Dat hoeft echter helemaal niet zo te zijn. Als je een vorm van lichaamsbeweging leuk vindt dan zie je het niet als hard werk. Door plezier te hebben vliegt de tijd voorbij en is er ook nog het voordeel dat je calorieën verbruikt.

Eiwitrijke aanrader

Weet je niet welk dieet je moet kiezen? Soms is een dieet niet eens nodig. Door alleen al eiwitrijk te gaan eten kun je grote stappen vooruit zetten. De recepten van Fitchef kunnen je hierbij helpen.

Bezoek Fitchef

Kies iets wat je leuk vindt

Om te beginnen met lichaamsbeweging moet je een keuze maken voor iets dat je het leukste lijkt. Fiets je graag of wandel je liever met de hond? Misschien zwem je liever? Welke vorm van lichaamsbeweging het leukst is verandert per persoon. Als je een keuze hebt gemaakt dan begin je met drie keer per week. Een sessie duurt minimaal dertig minuten. Als het je bevalt dan kun je dit stapsgewijs uitbreiden naar vijf keer per week en sessies van een uur. Hoe meer je beweegt, hoe meer calorieën je verbruikt.

Begin met een lage intensiteit

Begin langzaam en verhoog gaandeweg de intensiteit. Als je begint moet je lichaam er aan wennen. Ook om blessures te voorkomen is het verstandig om rustig te beginnen. In het begin komt spierpijn ook vaak voor. De spieren en het lichaam zijn niet gewend aan de beweging. Zodra je je sterker voelt kun je vaker de lichaamsbeweging gaan doen. Dit kun je steeds verder blijven uitbreiden zodat je meer calorieën verbruikt.

Cardiotraining

De ideale vorm van lichaamsbeweging voor afvallen is cardio. De cardio oefeningen worden op een stabiele intensiteit gedaan voor periodes van langer dan 30 minuten. Een cardio oefening is bijvoorbeeld fietsen maar het kan ook een lange wandeling zijn. Alle vormen van lichaamsbeweging waarbij je hart voor een langere periode sneller gaat pompen kan gezien worden als een cardio oefening. Door de cardio oefeningen moet je lichaam harder werken om bloed rond te pompen. Dit kost het lichaam veel energie zodat er meer calorieën verbruikt worden.

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef