What’s for dinner? 10 min healthy meals: in Afvallen tips
 
 

What’s for dinner? 10 min healthy meals

zalm
zalm

‘What’s for dinner?’, een van de meest gestelde en belangrijkste vragen ter wereld! Mensen zonder eten is als een Huawei Y7 zonder Huawei Y7 hoesje: we hebben het nodig om te overleven. Het avondeten kan dan ook de dag maken of breken. Helaas hebben we niet altijd even veel zin en tijd om een uitgebreide maaltijd op tafel te zetten. Want ja, in ons drukke leventje is het stiekem best heerlijk om een maaltijd laat thuis te laten bezorgen of een pizza in de oven te gooien. Helaas kunnen we hier geen gewoonte van maken. Hoe combineer je het gezond eten nu het best met je drukke bestaan? In dit artikel vind je 5 gerechten waarmee je in 10 minuten een maaltijd op tafel hebt staan. Simpele, gezonde en lekkere maaltijden! Bon apetit.

Pittige, gezonde soep

Van zelf soep maken kunnen we één ding stellen: je krijgt er geen soephoofd van. Het maken van soep is ontzettend leuk om te doen en ook nog eens makkelijk. Ga als volgt te werk: verwarm een pannetje groentebouillon met een beetje chilipeper of chilivlokken en voeg twee theelepels olijfolie toe. Op het moment dat het begint te koken, voeg je 20 gram ongekookte couscous erbij, gevolgd door kleine roosjes broccoli. Kook alles een paar minuten tot het zacht is en de soep is klaar om gegeten te worden. Ter eventuele smaakversterker is het een tip om het gerecht te serveren met zongedroogde tomaatjes en lente-ui.

Gevulde zoete aardappel

Dit gerecht is simpel te bereiden en nog super lekker ook! Prik met een vork een aantal keer in de zoete aardappel en doe deze 4 minuten in de magnetron op een hoge stand. Snijd vervolgens de aardappel in de lengte open en vul de aardappel op met feta of Griekse yoghurt, een theelepeltje honing en stukjes paprika. Gezond eten was nog nooit zo leuk!

Couscous met zalm

De couscous met zalm salade kan bereid worden in één pan, dus mocht je geen zin hebben in een grote afwas dan is dit gerecht ideaal. Wat je nodig hebt om het gerecht te bereiden is couscous, een zalm moot, gemengde sla, een halve avocado, peper, zout, paprika poeder en pijnboompitten. Doe de couscous in een kom en schenk er kokend water overheen tot ongeveer 1cm boven de rand van de couscous. Dek het vervolgens af met een deksel en laat het droogstomen. Kruid de zalm naar smaak met de peper, zout en paprika poeder en bak deze voor 6 minuutjes op één kant in de koekenpan. Snijd ondertussen de avocado in plakjes en rooster de pijnboompitjes. Draai na 6 minuten de zalm om en bak deze nog 2 minuten op de andere zijde. Beleg ondertussen een bord met sla en leg de couscous eroverheen met eventueel nog wat paprikapoeder. Verdeel vervolgens de avocado en pijnboompitten over de couscous en voeg als finishing touch de zalm toe. Klaar 😊

Pasta in één pan

Een heerlijke pasta die in ongeveer 10 minuutjes voor je staat te dampen op tafel, hoe krijg je dat voor elkaar? Voeg in een pan 500 gram cherrytomaatjes, 100 gram salami, 200 gram pasta, een handje verse basilicum, 3 gesneden knoflookteentjes, 1 theelepel chilipeper, 2 eetlepels olie en 400 milliliter water toe. Breng het water aan de kook en laat het mengseltje op laag vuur doorkoken. Roer met regelmaat in de pan en wacht tot het water is verdampt. Een gouden tip is om tijdens dit wachten even kort je favoriete serie aan te zetten op je telefoon. Gebruik hiervoor een booktype HTC U11 hoesje waarmee je de telefoon gemakkelijk in de gewenste positie plaatst. Breng de pasta vervolgens op smaak met zout en peper en maak het gerecht af door er Parmezaanse kaas over te strooien. Eetsmakelijk!

Healthy Pita

Heb je kort gezegd haast, haast en nog eens haast? Dan is dit de maaltijd voor jou! Deze maaltijd heb je zelfs in minder dan 10 minuten op tafel staan. Snij een volkoren pitabroodje open en breng hummus aan op een zijde van het broodje. Gril vervolgens wat reepjes paprika en courgette en beleg het broodje hiermee. Voeg daarna fetakaas, zwarte olijven, plakjes komkommer en een beetje sla toe aan het broodje. Gril het broodje vervolgens eventueel nog even een paar minuutjes en de maaltijd is klaar. Pita bello!

Heb je zin en tijd om wat uitgebreider te koken? Dan is het een aanrader om online te zoeken naar de lekkerste gerechten. Haal op een rustig middagje je smartphone uit zijn tech21 hoesje en vind jouw ideale recept!

Wat zijn de gerechten die jij maakt wanneer je weinig tijd hebt om te koken?

Fitchef dieetrecepten

Sinds het afgelopen jaar is het Fitchef boek het nummer 1 dieet van Nederland. Dat is ook niet zo vreemd gezien de 246 pagina's met praktische gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten die je in het boek vindt. Het boek legt uit hoe afvallen precies werkt en vervolgens kun je dit zelf toepassen met behulp van de lekkere recepten.
Bekijk Fitchef